Detailní popis
Tak jsme se dočkali! MULTIPLEX představuje novou verzi legendárního EasyStaru! Vše je nové a přitom důvěrně známé! Drak modelu z odolného pěnového ELAPORu, do detailu propracovaná konstrukce motorového pylonu se snadno přístupným motorem, kužel se sklopnou vrtulí pro minimalizaci odporu v klouzavém letu, křídlo umožňující snadno doplnit ovládání křidélek, odnímatelná vodorovná ocasní plocha pro snadnou přepravu...prostě paráda!
Stejně jako jeho předchůdce je EasyStar II spolehlivý školní a cvičný dříč, jenž uspokojí začínající piloty, které provede od úvodního otloukání přistávací plochy až k základním akrobatickým obratům a termickému plachtění. Stejně tak potěší rekreační víkendové letce, kterým poskytne skladný a snadno přepravitelný model pro dokonale relaxační polétání, nosič kamery, platformu pro FPV systém...cokoliv chcete!
EasyStar II je školní a cvičný motorový větroň z vysoce odolného ELAPORu poháněný střídavým motorem. Díky své koncepci s motorem uloženým na pylonu za křídlem velmi dobře odolává hrubšímu zacházení a snáší i tvrdší "čuchometrické" zapíchnutí přídě do rodné hroudy, které by u klasických modelů s motorem přídi vedly přinejmenším k poškození vrtule.
Trup s namontovaným střídavým motorem (s rotačním pláštěm, HIMAX C2830-1100) uloženým v pylonu za křídlem se sklopnou vrtulí, osazeným regulátorem 20 A, přijímačem RX-5 M-LINK ID1 a servy směrovky a výškovky je vylisován z pěnového EPP. Kryt kabiny je odnímací s klasickými "zacvakávacími" uzávěry MULTIPLEX. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPP, pro křidélka jsou připraveny předlisované šachty a součástí stavebnice jsou potřebné páky a táhla. Poloviny křídla se spojují uhlíkovou trubkovou spojkou.
Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPP, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Vodorovná ocasní plocha je pro snadnou přepravu odnímatelná.
Příprava k letu zahrnuje pouze nasazení polovin křídla, upevnění vodorovné ocasní plochy, zapojení přijímače a připojení pohonného akumulátoru. Ovládána jsou směrovka, výškovka a otáčky motoru; doplnit ovládání křidélek je otázka několika desítek minut.
K ovládání modelu budete potřebovat RC soupravu MULTIPLEX 2,4GHz M-LINK - spolehlivě stačí i SMART SX. Pokud budete chtít doplnit ovládání křidélek, potom vystačíte stále se SMART SX a samozřejmě s kteroukoliv vyšší třídy. Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy.
Pokud se rozhodnete doplnit ovládání křidélek (vyžaduje namontování dvou serv HS-55, nejsou součástí ARF setu), ideální je, pokud máte aspoň pětikanálovou počítačovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání serv křidélek. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 50% - tj. výchylka křidélka dolů je poloviční ve srovnání s výchylkou nahoru. Užitečné je také je mixovat křidélka tak, aby se současně vychylovaly vzhůru ve funkci aerodynamické brzdy pro usnadnění přistání. To oceníte na menších přistávacích plochách a zvláště při létání na svahu. Při nastavování aerodynamických brzd dbejte na to, aby i při plném vychýlení křidélek nahoru ve funkci brzdy byla zachována možnost jejich plné výchylky nahoru v roli křidélek.
EasyStar II je určen pro začátečníky -jako vždy dodáváme - pod dohledem zkušeného pilota, stejně jako pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat. Jeho letové vlastnosti jsou příjemné a nezáludné. Model vás seznámí s řízením modelu směrovkou a výškovkou - a v případě doplnění ovládání křidélek i křidélky. Změnou poměru délek pák na servech a kormidlech můžete nastavovat velikosti výchylek ve velkém rozmezí. Začátečník začne s malými výchylkami, bezpečnými i při nadměrném "kormidlování"; zkušený pilot si nastaví velké, umožňující i trošku té základní větroňové akrobacie - přemety, sudové výkruty, souvratové zatáčky jdou EasyStaru docela dobře! Výkon motoru je dostatečný pro živé stoupání, model přitom není nadměrně přemotorovaný, což by mohlo činit potíže začínajícím pilotům. EASYSTAR II umí využít i nepříliš silnou termiku a na obloze dokáže vydržet "celé věky".
Pro napájení EasyStaru II je dodáván tříčlánkový Li-poly akumulátor 11.1 V s kapacitou 2000 mAh (zatížitelnost 20C).
ARF set obsahuje: trup vylisovaný z ELAPORu s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí 7x6", regulátorem otáček 20A, přijímačem a 2 servy, pohonný LiPo akumulátor Li-BATT eco 3/1-2000mAh, křídlo vylisované z ELAPORu, vodorovnou ocasní plochu z ELAPORu, uhlíkovou trubkovou spojku křídla a podrobný návod ke stavbě.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] |
1366 |
Délka [mm] |
977 |
Hmotnost [g] |
700 |
Plocha křídla [dm2] |
28 |
Ovládané funkce |
S,V,M |
Náročnost stavby |
S1 |
Náročnost pilotáže |
P1 |
Pohon a RC vybavení:
|
MPX |
Motor |
*Himax C2830-1100 |
Regulátor |
*střídavý 20A |
Vrtule |
*sklopná 7x6" |
Akumulátor |
*Li-BATT eco 3/1-2000 mAh 11,1 V |
Serva |
*2x Nano-S |
RC souprava |
min. 3 kanály, min 4 kanály s křidélky |
*) Součást ARF setu |