Detailní popis

Řada letounů Stinson Reliant, tří až pětimístných lehkých dopravních letounů patří k nejkrásnějším strojům z období "Zlaté éry" amerického letectví konce 20. a většiny 30. let minulého století. Zatímco rané modely SR-1 až SR-6 měly jednoduché přímé křídlo, pozdější série SR-7 až SR-10 měly nádherné lomené "raccčí" křídlo. Spolu s elegantně kapotovaným podvozkem a velkým prstencovým krytem motoru typu NACA s vystupujícími "boulemi" nad vahadly ventilů vytváří nezaměnitelnou siluetu jednoho z nejkrásnějších letadel, jaké byly kdy postaveny. Relianty se v průběhu II. světové války stavěly ve velkých počtech také jako vojenské spojovací UC-81 nebo cvičné AT-19 (resp Reliant Mk.I u RAF).

Polomaketa amerického sportovního a lehkého dopravního hornoplošníku klasické celobalsové konstrukce pro pohon dvoudobým motorem 10-15 ccm, čtyřtaktem 15 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo elektromotorem třídy AXI pro mírně pokročilé piloty.

Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru typu NACA s charakteristickými "boulemi" krytů vahadel ventilů. Spalovací motor nebo elektromotor se montuje na lože ukotvené na překližkovou motorovou přepážku, jež je součástí pevného skříňového "jádra" trupu. V něm je také vytvořen prostor pro palivovou nádrž. Kabina je maketově vybavená, přístupná je otvíracími dveřmi Serva směrovky, výškovky a plynu se nacházejí pod podlahou kabiny v prostoru přístupném dáky odnímatelnému krytu na spodku trupu. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly.

Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Vzpěry křídla mají jádro z hliníkového plechu s dřevěným tvarovým krytem; upevňují se šrouby. Křidélka a klapky jsou ovládány nezávisle dvěma páry serv s krátkými přímými drátovými táhly.

Ocasní plochy jsou klasické celobalsové konstrukce.

Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má duralové hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol.

Model je potažen nažehlovací fólií Oracover, s imatrikulací stroje létajícího v USA.

Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálová počítačová souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pro ocasní plochy použijte raději silnější 5-7 kg.cm serva.

Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, hotové vzpěry křídel, plastovou maketu hvězdicového motoru, laminátové kryty kol, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, sadu příslušenství, kola a obrázkový návod



Upozornění

Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů

Rozpětí [mm]1720
Délka [mm]1338
Hmotnost [g]4400 - 4800
Plocha křídla [dm2]42.2
Doporučený objem nádrže [ml]250 - 400
Ovládané funkceS,V,K(2),M,F(2)
Náročnost stavbyS2
Náročnost pilotážeP2,P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

2T4TBenzín
MotorASP S61AASP FS-91AROS MAX GT-15/GGT-15
VrtuleMA 12x6"APC 13x8"XOAR 14x8"
Nádrž (ccm)300-400300-400200-300 benzín
Serva5x HS-422 (K, F, M), 2x HS-645MG (S, V)
Serva digi5x HS-5485HB (K, F, M), 2x D645MW (S, V)
RC soupravamin. 7-kanálová počítačová

Příslušenství

TOP

BD CORTEXpro - stabilizační jednotka

dostupné
Kód: BD96022
8290,-Kč

TOP

BD CORTEX - stabilizační jednotka

dostupné
Kód: BD94947
7190,-Kč

Náhradní díly

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Přečíst si víc. Další informace