Detailní popis
Nová digitální serva řady ULTRA se střídavými motory nabízejí hned několik revolučních novinek. Použití špičkového střídavého motoru Neu/Castle Creations s vysokou účinností nejenom přináší snížení proudového odběru oproti digitálním servům se stejnosměrnými motory, ale díky unikátní technologii Hitecu „Power Miser“ je proudový odběr výrazně nižší i oproti servům se střídavými motory konkurenčních výrobců. Můžeme si to ukázat na příkladu proudového odběru při úplném zablokování serva – odběr střídavých serv Hitec je zhruba pětinou odběru běžných střídavých serv a dokonce jen desetinou odběru digitálních serv se stejnosměrnými motory. Další novinkou je použití elektroniky s 12-bitový řídícím procesorem, která umožňuje neobyčejně přesné a rychlé ovládání pohybu serva s extrémně vysokým rozlišením – naplno tak využijete rozlišení 4096 kroků, které nabízí nová Aurora 9X! Další příjemnou vlastností je, že tah serva nezávisí (v provozním rozmezí napětí) na napájecím napětí serva – ať už budete servo napájet z NiMH pětičlánku nebi u z LiPo dvoučlánku, bude mít servo stejný tah (rychlost bude při vyšším napětí vyšší – stejně jako u „stejnosměrných“ serv).
Jinou vymožeností střídavých serv Hitec je rekuperační brzdění – při zastavování pohybu tak serva elektrickou energii nespotřebovávají, ale mohou ji vracet do přijímačového akumulátoru.
Elektronika serva je programovatelná, k programování slouží PC interfejs DPC-10 nebo DPC-11 spolu s komfortním obslužným programem pro PC, popř. samostatný programátor HFP-30 ideální pro nastavování v polních podmínkách. Programovatelné funkce:
- FAIL SAFE vypnuto (On)/zapnuto (Off)
- Smysl otáčení
- Rychlost
- Střed, koncové body výchylek a nouzovou polohu fail-safe (umožňuje nastavit výchylku serva až 180°)
- Šířku pásma necitlivosti
- Měkký rozběh (chrání servo a mechanismus ovládání kormidla při zapínání palubní elektroniky)
- Ukládání a otvírání souborů s parametry
- Resetování serva na výchozí tovární nastavení
Zapojování střídavých serv Hitec
Rekuperační brzdění může při instalaci serv přinášet určité zvláštnosti:
- Servo je napájeno přímo z přijímačového akumulátoru (prostřednictvím přijímače bez stabilizátoru napájení nebo elektronického zálohovacího systému) – v tom případě můžete střídavá serva připojit jako běžná silná digitální serva, zpětný proud při brzdění bude dobíjet přijímačový akumulátor.
- Servo je napájeno prostřednictvím „powerboxu“ elektronického napájecího/zálohovacího systému – v tom případě je NUTNO použít Absorbér zpětného proudu PAD, který bude eliminovat zpětný proud při brzdění. Pokud byste PAD absorbér nepoužili, hrozí nebezpečí poškození elektroniky napájecího systému. Podrobnosti o použití PAD absorbéru najdete v návodu k obsluze serva.
Super silné digitální servo se střídavým motorem standardní velikosti s ocelovými převody a výstupní hřídelí uloženou ve 2 kuličkových ložiscích se zvýšeným napájecím napětím. Ostaní osičky převodů jsou uloženy v kluzných bronzových pouzdrech pro zajištění vysoké životnosti a přesného chodu. Servo je zvláště vhodné pro obří modely letadel a další náročné aplikace s důrazem na vysoké tah, vysoké rozlišení, přesnost chodu a rychlou odezvu řídící elektroniky. Výkonný střídavý motor s nízkým proudovým odběrem zaručuje optimální provozní podmínky i při velkém zatížení. Zcela nově řešená je také výstupní hřídel serva s tisícihranem s 25 zuby (mj. umožňuje přesnější nastavení páky kolmo na podélnou osu serva) a nové páky serva (nejsou kompatibilní se stávajícími servy Hitec).
Díky zvýšenému napájecímu napětí (až 7,4 V, 2s Li-poly/Li-Fe) umožňuje velmi jednoduchou realizaci palubní elektroniky s 2,4GHz přijímači řady Maxima nebo Optima při napájení z dvoučlánku Li-poly nebo Li-Fe bez potřeby dodatečných stabilizátorů nebo regulátorů.
Velikost serva | Standard |
Typ serva | Digitální |
Tah při 6,0 V [kg/cm] | 26 |
Tah při 7,4 V [kg/cm] | 26 |
Rychlost při 6,0 V [s/60st.] | 0.18 |
Rychlost při 7,4 V [s/60st.] | 0.15 |
Převody serva | Kovové |
Kuličková ložiska | 2× |
Highvoltage | Ano |
Napájení [V] | 6 - 7.4 |
Délka [mm] | 40 |
Šířka [mm] | 20 |
Výška [mm] | 37 |
Hmotnost [g] | 62 |
Určeno pro | Letadla,Vrtulníky,Silniční auta,Terénní auta,Lodě |
Počet zubů tisícihranu hřídele | 25 |