Detailní popis
Motorový torpédový člun PT-212 patřil do třídy Higgins (podle loděnice Higgins Industries v New Orleans, která postavila 199 člunů o délce 78 stop). Do služby vstoupil v únoru 1943; 22. října téhož roku spolu se dvěma dalšími čluny potopil u pobřeží Itálie německou pomocnou minolovku Juminda. V roce 1944 byl předán britské Royal Navy, kde sloužil jako MGB 192. PT-212 byl dlouhý 78 stop (23,7 m), výzbroj tvořila čtveřice torpédometů pro standardní 533 mm torpéda Mark 8 na bocích, dva dvojité kulomety Browning 12,7 mm na přídi (podle umístění obou kulometných dvojčat na přídi na první pohled rozeznáte PT třídy Higgins od početnějších ELCO) a 20 mm kanon na zádi.
Stavebnice hlídkového člunu v rozsypu pro pohon elektromotorem řady 500 pro mírně pokročilé stavitele. Díky vysokému předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá a trpělivá práce je v lodním stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední vteřinové lepidlo, epoxyd a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle třípohledového výkresu ve skutečné velikosti zachycujícího vnější vzhled lodi. Jednotlivé stavební kroky se provádějí dle perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi, vybrané klíčové kroky a zhotovování doplňků jako jsou třeba zábradlí usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1. Pro konečný barevný finiš budou vzhledem k celkem malým rozměrům lodi vyhovovat barvy na plastikové kity.
Trup je tvořen vakuovým výliskem z plastu (kompaktní polystyren) s vnitřními výztuhami z dílů předseknutých z mikropěnových PVC desek - z tohoto materiálu je i paluba a nástavba.
Maketové doplňky jsou tvořeny škálou dílů z drátu, odlévaných z bílého kovu, ze dřeva a plastů. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete model dále vylepšovat např. doplněním funkčního osvětlení atd. Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...
Pro pohon lodi ve zjednodušeném provedení slouží elektromotor řady 500 napájený ze šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10). Lodní hřídel s pouzdrem a spojkou je rovněž třeba dokoupit - velmi vhodné jsou kompaktní hřídele s přímou spojkou a přírubou pro upevnění motoru. Pro dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motoru.
Pokud budete ale chtít přísně maketové provedení, je třeba instalovat trojici pohonných jednotek – skutečný PT-212 byl poháněn třemi leteckými motory.
Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň dvoukanálová RC souprava, obousměrný elektronický regulátor otáček aspoň 30A (dle motoru) a jedno standardní servo pro kormidlo.
Stavebnice obsahuje: vakuový výlisek trupu, laserem vyřezávané překližkové díly, desky z mikropěnového PVC s předseknutými díly, lipové a plastové nosníky a tyčinky, odlévané kovové díly a další maketové příslušenství, sadu samolepek, výkres lodi v měřítku 1:1, obrázkový návod ke stavbě.
Délka [mm] | 775 |
Šířka [mm] | 203 |
Výška [mm] | 245 |
Ovládané funkce | M,LK |
Náročnost stavby | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P1 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
Motor | Speed 600 7,2V (s vodním chlazením) |
Regulátor | Graupner #2880 NAVY V30R |
Lodní šroub | 3-listý 30 mm #2308.30 |
Akumulátor | Nosram 7,2 V 2200 mAh NiMH |
Serva | 1x HS-311 |
RC souprava | min. 2 kanály |