Detailní popis
Americký dvoumístný sportovní hornoplošník vyráběný od roku 1958 je s téměř 24 000 kusy čtvrtým nejúspěšnějším sportovním letadlem všech dob (místa na pomyslené "bedně" okupují Cessna 172, Piper Cherokee a Cessna 180). Tvarově postupně zdokonalovaný a modernizovaný letoun (např. charakteristické zadní okno a šípovitou svislou ocasní plochu měly poprvé modely v polovině 60. let) s typickým tříkolový příďovým podvozkem, poháněný motory 100-180Hp (dle verze) létá jako cvičný, turistický v rukou civilních uživatelů i ve vojenských letectver řady zemí...
Stavebnice volně létající makety sportovního hornoplošníku určená pro pohon gumovým svazkem; návod a plán umožňují model postavit také jako volně létající s pohonem spalovacím motorem 0,33ccm.
Model je klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trup je konstruován pravou minimaketářskou technologií s přepážkami a větším množstvím podélníků, které umožňují věrně reprodukovat oblé tvary. Staví ve dvou krocích - díky "rozříznutí" ve svislé rovině postavíte přímo na pracovní desce nejprve jednu polovinu trupu, a k ní poté "dolepíte" polovinu druhou. Tak je zajištěno, že i trup komplikovaných tvarů postavíte rovný a souměrný, bez potřeby jakýchkoliv speciálních přípravků. Vzhledem k tomu, že jde o malý - byť poměrně jednoduchý - model, měli byste již mít předchozí zkušenosti s klasickou stavbou a zalétáváním modelů poháněných gumou.
Cessna 150 je také vhodná pro konverzi na RC model s elektrickým pohonem - ačkoliv stavební plán tuto varintu nenabízí, pro zkušenějšího modeláře by to neměl být velký problém.
Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, vakuově lisované maketové díly (kryt motoru...), plastovou vrtuli s hřídelí a hlavicí, gumový svazek (guma 5x1mm), plastová kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, plastová kola, potahový papír, aršík mokrých obtisků, stavební plán.
Ošetřování gumového svazku: Novou gumu opatrně vyperte v mýdlové vodě a nechejte uschnout. Poté ji namažte ricínovým olejem (prodává se v lékárnách) nebo silikonovou vazelínou na mazání rybářských vlasců (dostanete v prodejnách rybářských potřeb). Po létání svazek s modelu sejměte a uchovávejte jej v uzavřeném plastovém sáčku. Namazaný gumový svazek se odvíjí plynuleji a s menším třením - dává vyšší výkon a déle vydrží. Nový svazek je také vhodné nejprve zaběhnout - pro první 2-3 lety natáčejte jenom 80-100 otáček, teprve poté může bezpečně natáčet více.
Rozpětí [mm] | 610 |
Délka [mm] | 425 |
Ovládané funkce | Žádné |
Náročnost stavby | S2 |
Náročnost pilotáže | P0 |