Detailní popis
EXTRA 300S, nejnovější akrobatický elektroletu z ELAPORu od Multiplexu potvrzuje příklon k maketám. Po Tucanu se nyní můžete pustit do akrobatického speciálu, který je konstruován předevšim s ohledem na létání klasické akrobacie, ale umí i dobře viset na vrtuli v 3D obratech. Nebyl by to ani MULTIPLEX, kdyby nepřinesl "Bílou ještě bělejší!" v tom nejlepším modelářském provedení!
Na první pohled vás upoutá čisté provedení s maketovými zapuštěnými závěsy kormidel – nemusíte přemáhat odpor pěny, kormidla se pohybují lehce a hladce v celém 3D velikém rozsahu. Podvozek je přišroubován k robustní překližkové desce zapuštěné do trupu, všechny díly výborně lícují a povrchová úprava je elegantní a bez chybičky… A navíc, model je skoro úplně hotový, s osazeným motorem, regulátorem a servy!
Trup modelu je zhotoven z pěnového ELAPORu s "multiplexácky" promyšlenou vnitřní konstrukcí poskytující modelu při nízké hmotnosti potřebnou pevnost, snadný přístup k motoru a elektronice a zajiš´tující dobré chlazení motoru, regulátoru i pohonného akumulátoru. Střídavý motor PERMAX BL-O 3720-0630 pohánějící třílistou vrtuli 12x8“ s precizním plastovým kuželem je upevněn v zadní montáži na překližkové přepážce. Motorový kryt upevněný dvěma magnety po stranách je snadno snímatelný a umožňuje přístup k motoru a 50 A regulátoru MULTIcont BL50. Na horní straně trupu před kabinou je odnímatelný kryt prostoru pro akumulátor a přijímač (opět přidržovaný magnety). Průhledný kryt kabiny s naznačeným kokpitem se sedačkou a přístrojovou deskou je pevný. Serva směrovky a výškovky jsou umístěna v ocase a kormidla ovládají krátkými přímými táhly.
Dvoudílné křídlo se souměrným profilem je z pěnového ELAPORu; poloviny se spojují pomocí uhlíkové trubky a k trupu připevňují šrouby. Serva křidélek jsou nainstalována; křidélka jsou opět ovládána krátkými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou rovněž z ELAPORu, k trupu se upevňují pomocí plastových čepů a šroubů.
Přistávací zařízení je pevný dvoukolový podvozek s duralovými nohami a řiditelnou ostruhou spřaženou se směrovkou.
Povrchová úprava modelu je již zcela hotová s barevným nástřikem a samolepkami.
Pro napájení pohonné jednotky modelu budete potřebovat čtyřčlánkový LiPo akumulátor s kapacitou 2600-2700 mAH a zatížitelností aspoň 25 C, pro 3D akrobacii aspoň 35C.
Pro ovládání modelu s pevným podvozkem v zásadě stačí běžná čtyřkanálová RC souprava, pro využití všech možností modelu je optimální používat aspoň šestikanálovou počítačovou RC soupravu.
Regulátor MULTIcont BL50 se nastavuje a programuje stejným způsobem jako naše regulátory řady RAY a je možné použít programovací kartu pro regulátory RAY.
Stavebnice obsahuje: sestavený trup s nainstalovaným motorem, regulátorem a 2 servy, serva jsou namontována přímo v křídlech, ocasní plochy z ELAPORu, třílistou vrtuli s plastovým kuželem, pevný duralový podvozek s koly a aerodynamickými kryty, uhlíkovou trubkovou spojku křídla, sadu drobného příslušenství a návod.
Rozpětí [mm] |
1200 |
Délka [mm] |
1086 |
Hmotnost [g] |
1450 |
Plocha křídla [dm2] |
37.23 |
Ovládané funkce |
S,V,K(2),M |
Stavební náročnost |
S1 |
Náročnost pilotáže |
P2,P3 |
Pohon a RC vybavení:
|
MPX akro |
MPX 3D |
Motor |
*PERMAX BL-O 3720-0630 |
Regulátor |
*MULTIcont BL50 |
Vrtule |
*12x8“ |
Akumulátor |
RAY G3 14,8 V 2700 mAh |
FOXY G2 14,8 V 2600 mAh |
Serva |
*4x MS-13020 |
RC souprava |
min. 4 kanály, ale raději aspoň 5 kanálů počítačová |
*) Součást ARF setu |