Detailní popis
Specter 550 Nitro je špičkový vrtulník třídy 550 s pohonem spalovacím motorem. Spojuje konstrukční prvky osvědčené u elektrického Nimbusu 550 a spalovacího Specteru 700 Nitro a nabízí řadu unikátních řešení zajišťujících jednodušší obsluhu, nastavování a vysokou spolehlivost.
Srdcem Nimbusu 550 Nitro je kompaktní blok ložisek hřídele nosného rotoru a držáku serv cykliky z duralu 7075 zajišťující spolu s uhlíkovým rámem jedinečnou tuhost kostry.
CCPM deska cykliky 120° s prodlouženými rameny a optimalizovanou geometrií je ovládána trojicí miniserv s přesným systémem táhel s velkým rozsahem výchylek pro zajištění stejné autority řízení jako je proslulý elektrický Nimbus 550.
Propracovaný systém odstředivé spojky s kónickou hřídelí je odvozen od Specteru 700 Nitro. Přípravky pro přesnou montáž spojky a motoru jsou součástí stavebnice. Kuželové spoje na hřídeli a kotouči spojky zaručují hladký chod s minimem vibrací. Pohonné ústrojí nabízí špičkový výkon i díky neuvěřitelné tuhosti draku; robustní systém s dvojitým jednosměrným ložiskem zaručuje nejen vysoké výkony, ale také prodlouženou životnost ložisek a celkově spolehlivější chod motoru. Údržba motoru je rovněž velmi jednoduchá díky možnosti vyjmutí motoru spodem bez potřeby demontáže dalších částí modelu. Totéž platí pro kryt ventilátoru, jehož obě poloviny je možno sejmout bez demontáže jiných dílů.
Servo a táhlo bočení jsou umístěny nad ocasním nosníkem, což přispívá k lepšímu rozložení hmoty vrtulníku ve svislé ose. Podobně jako u Specteru 700 Nitro je použita rychloupínací koncovka táhla bočení nevyžadující použití lepidla.
Ocasní nosník je tvořen tuhou uhlíkovou trubkou o průměru 27 mm nevyžadující dodatečné vzpěry a zajišťující přesné ovládání ocasu. Mechanika ovládání a náhonu vyrovnávacího rotoru je uložena v jednodílné duralové skříni pro snadnou montáž a údržbu.
Charakteristika Nimbusu 550 Nitro:
- Flybarless rotorová hlava
- CCPM deska cykliky 120°
- Celokovová rotorová hlava z duralu 7075 s optimalizovanou geometrií cykliky ku rotorové hlavě
- Tuhý rám s uhlíkovými bočnicemi
- Extra tuhý ocasní nosník z 27mm uhlíkové trubky
- Pro žhavící motory 8–10 ccm (.50–60 cu inch) s laděným tlumičem výfuku
- Odstředivá spojka s kónickou hřídelí
- Pastorek 22 zubů (tuningový 20 zubů)
- Hlavní převodové kolo 170 zubů, kolo stálého náhonu vyrovnávacího rotoru 60 zubů, ocasní řemenice 13 zubů (tuningová 12 zubů)
- Umožňuje použití rotorových listů 550–580 mm
- Náhon vyrovnávacího rotoru 6 mm ozubeným řemínkem
- Umožňuje použití listů vyrovnávacího rotoru 86–95 mm
- Elegantní sportovní kabina
- Odolný široký kompozitový podvozek
Doporučené listy nosného rotoru: uhlíkové 550–580 mm.
Doporučené listy vyrovnávacího rotoru: uhlíkové 86–95 mm.
Doporučená RC souprava: počítačová min. 7 kanálů s heli programem.
Doporučená serva cykliky a plynu: Velikost mini (délka krabičky 35 mm) - např. MKS HV9767, KAVAN GO-1035MG.
Doporučené servo bočení/ocasního rotoru: Velikost standard - např. MKS HBL669, KAVAN GO-11T80.
Flybarless řídící jednotka: např. Futaba CGY760R, CGY755, Bavarian Demon BD 3X, BD AXON apod.
Vhodný motor: Vrtulníkový žhavící motor 8–10 ccm (.50–60 cu inch) s laděným tlumičem výfuku - např. O.S MAX 55 HZ HYPER nebo 55 HZ-R HYPER s laděným tlumičem výfuku PowerBoost 55.
Přijímačový akumulátor: 2S LiPo 1500–2200 mAh.
Stavebnice obsahuje: Kompletní díly mechaniky vrtulníku a návod ke stavbě, ale bez listů nosného a vyrovnávacího rotoru, motoru, tlumiče a elektroniky.
Délka trupu [mm] | 1148 |
Šířka [mm] | 206 |
Výška [mm] | 315 |
Hmotnost (mechaniky) [g] | 1500 |
Ovládané funkce | M,Kl,Ko,Kp,Vr,Gyro |
Náročnost stavby | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |