Detailní popis
Mitsubishi A6M Zero je přímo synonymem japonského stíhacího letectva druhé světové války. Vynikal vysokou rychlostí, naprosto nedostižnou obratností a stoupavostí, měl silnou výzbroj a obrovský dolet - takže na počátky války zcela deklasoval nezkušené spojenecké protivníky. Jakmile se mu ale do cesty postavili lépe vycvičení piloti v kabinách Hellcatů a Corsairů, rychle vyšly najevo jeho slabiny - malá odolnost lehké konstrukce, chybějící pancéřování kabiny a samosvorné obaly palivových nádrží. Přes průběžnou modernizaci se Zera stala od druhé poloviny roku 1943 lovnou zvěří...
Naše nové Zero zhotovené z téměř nerozbitného extrudovaného pěnového polypropylenu (EPP) zase o kus posouvá hranice možností této technologie. Na 1400 mm EPP modely jste si již asi stačili zvyknout - ale množství maketových detailů (včetně funkčních pozičních světel) a celkově realistické provedení se zatahovacím podvozkem a vztlakovými klapkami - to je, panečku, věc! Velké rozměry, atraktivní vzhled "warbirdu" a dobré letové vlastnosti předurčují EPP Zerou do role výborné rekreační stíhačky okořeněné mírnou dávkou válečnického adrenalinu pro pilota, který spolehlivě zvládá létání s rychlejším modelem s křidélky...
Trup modelu z pěnového EPP s je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm (C4250-580, výkonově někde mezi AXI 2826 a 4120), s osazeným 65 A střídavým regulátorem s výkonným spínaným stabilizátorem napájení SBEC a servy směrovky a výškovky. Snadný přístup k palubní elektronice a pohonnému akumulátoru zaručuje odnímatelný překryt kabiny s magnetickým zámkem. S modelem je dodáván maketový kužel a čtyřlistá vrtule cca 13x9".
Pro model budete potřebovat Li-poly čtyřčlánky aspoň 2600 mAh se zatížitelností 25C, ale "uveze" i větší čtyřčlánky 3000-3300 mAh, s nimiž se doba letu náležitě prodlouží.
Ocasní plochy z EPP se lepí na pevno k trupu, ovládány jsou servy uloženými v prostoru kabiny pomocí drátových táhel.
Křídlo rovněž z pěnového EPP s polosouměrným profilem je dvoudílné, spojované trubkovou uhlíkovou spojkou. K trupu se upevňuje zespodu 4 šrouby. Křidélka i odštěpné vztlakové klapky jsou ovládány vždy dvěma servy uloženými v křídle. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.
Podvozek je elektrický zatahovací s plastovými kryty, ostruha je otočná, spřažená s ovládáním směrovky.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším sedmikanálovou RC soupravu. Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy. Ovládána jsou křidélka, klapky, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
ARF stavebnice obsahuje: téměř hotový model se střídavým motorem, čtyřlistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček, 6 servy, elektrickým zatahovacím podvozkem, sadu příslušenství, obrázkový návod popisující montáž i létání s modelem.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] |
1400 |
Délka [mm] |
1085 |
Hmotnost [g] |
1880 |
Plocha křídla [dm2] |
30.1 |
Ovládané funkce |
S,V,K(2),M,P(2),F(2) |
Náročnost stavby |
S1 |
Náročnost pilotáže |
P3 |
Pohon a RC vybavení:
|
"Kamikaze" |
Motor |
*C4250-580 |
Regulátor |
*střídavý 65A SBEC |
Vrtule |
*13x9" čtyřlistá |
Akumulátor |
G3 RAY 14,8 V 2700 mAh |
Serva |
*6x mikro 9g, 1x mikro 17g (S) |
RC souprava |
min. 7 kanálů |
*) Součást ARF stavebnice |