Detailní popis
Hlídkový člun PCE(R)-856 byl spuštěn na vodu v dubnu roku 1944. Po krátkém období strážní služby na východním pobřeží USA se přesunul do Tichomoří, kde sloužil jako protiponorkové plavidlo ze základen na ostrovech tak proslulých jmen jako byly Eniwetok, Guam, Ulithi a Okinawa. Jméno Whitehall loď dostala až v roce 1956, kdy sloužila již opět na východním pobřeží USA pro výcvik námořních "záložáků". V roce 1970 byla vyřazena a o tři roky později prodána do šrotu.
Stavebnice hlídkového člunu v rozsypu pro pohon elektromotorem řady pro mírně pokročilé stavitele. Díky vysokému předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá a trpělivá práce je v lodním stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední vteřinové lepidlo, epoxyd a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle třípohledového výkresu ve skutečné velikosti zachycujícího vnější vzhled lodi. Jednotlivé stavební kroky se provádějí dle perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi, vybrané klíčové kroky a zhotovování doplňků jako jsou třeba zábradlí nebo žebříky usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1. Pro konečný barevný finiš budou vzhledem k celkem malým rozměrům lodi vyhovovat barvy na plastikové kity.
Trup je tvořen dvoudílným vakuovým výliskem z plastu (kompaktní polystyren) s vnitřními výztuhami z laserem vyřezávaných překližkových a balsových dílů a dílů předseknutých z mikropěnových PVC desek (- z tohoto materiálu je i paluba). Nástavba má opět kostru z laserem vyřezávaných překližkových a balsových dílů, vnější stěny jsou z předseknutých plastových dílů. Díky tomu odpadá časově náročné plaňkování, tmelení, broušení a lakování obvyklé u lodí s celodřevěným trupem. Také nástavby jdou "rychle od ruky", nemusíte bojovat s všelijak se kroutícími a nepadnoucími vakuovanými díly, jak jste to možná zažili u vakuformových stavebnic.
Pro pohon lodi slouží elektromotor řady 400 (není součástí stavebnice, stejně jako maketový třílistý lodní šroub 25 mm) 4,8 až 6 V, napájený ze čtyř- resp šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10). Lodní hřídel s pouzdrem a spojkou je rovněž třeba dokoupit - velmi vhodné jsou kompaktní hřídele s přímou spojkou a přírubou pro upevnění motoru. Pro dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motoru.
Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň dvoukanálová RC souprava, obousměrný elektronický regulátor otáček aspoň 10A (dle motoru) a jedno standardní servo pro kormidlo.
Stavebnice obsahuje: vakuové výlisky trupu, laserem vyřezávané balsové a překližkové díly, desk z mikropěnového PVC s předseknutými díly, smrkové a plastové nosníky a tyčinky, sadu samolepek, výkres lodi v měřítku 1:1, obrázkový návod ke stavbě.
Délka [mm] | 584 |
Šířka [mm] | 105 |
Výška [mm] | 265 |
Ovládané funkce | M,LK |
Náročnost stavby | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P1 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
| ECO | Mořský vlk |
Motor | Speed 400 6V | Speed 400 6V s vodním chlazením |
Regulátor | Graupner #2861 V15R NAVY | Graupner #2861 V15R NAVY |
Lodní šroub | 3-listý 25 mm | 3-listý 25 mm |
Akumulátor | Nosram 7,2 V 1600 mAh NiMH | Nosram 7,2 V 3000 mAh NiMH |
Serva | 1x HS-311 | 1x HS-311 |
RC souprava | min. 2 kanály |