Detailní popis
Společně s firmou DJI, špičkovým výrobcem multikoptér a řídících systémů pro ně, jsme pro vás připravili nový RC set kvadrokoptéry pro rekreační poletování i natáčení videa a fotografování. Phantom je kompletně sestavený, naprogramovaný a zalétaný, a díky inteligentní elektronice NAZA-M V2 s GPS vám umožní vzlétnout "přímo z krabice". Pro létání s ním nemusíte mít žádné předchozí zkušenosti s vrtulníky nebo multikoptérami - jen otevřenou mysl a chuť se učit. A to učení půjde snadno a rychle; k dispozici jsou vám dva letové režimy s automatickou stabilizací pro řízení po drátě "fly-by-wire". Palubní elektronika sama zajišťuje stabilní let modelu, vy jí s pomocí vysílače sdělujete svoje rozhodnutí, že Phantom má např. letět doprava dopředu a mírně stoupat! Pro natáčení videa je k modelu dodáván profesionální 3-osý gimbal Zenmus H3-3D, pomocí kterého dosáhnete profesionálních výsledků.
Základem draku modelu je kompaktní skořepinový výlisek z odolného plastu, který nese motory, řídící elektroniku a pohonný akumulátor. Model je poháněn čtyřmi střídavými motory 2312-0960 s vrtulemi 9.4x5". Pro napájení slouží tříčlánkový Li-Po akumulátor 5200 mAh s integrovaným indikátorem zbývající kapacity, který se ukládá do schránky ve středu modelu. Pro signalizaci provozních stavů slouží tříbarevný LED indikátor s vysokou svítivostí. Výbornou "čitelnost" polohy modelu zajišťují LED světla s vysokou svítivostí na spodní straně ramen - přední ramena svítí červeně, blikají zadní zeleně, nebo žlutě (dle vybraného letového režimu). Přistávací zařízení tvoří dvojice plastových profilů, která nese také přijímačovou anténu a nové čidlo GPS/kompasu s antistatickou ochranou.
Pro ovládání modelu slouží inovovaný sedmikanálový vysílač 2.4GHz FHSS se dvěma křížovými ovladači pro řízení základních funkcí (pohyb nahoru/dolů, dopředu/dozadu, vlevo/vpravo a otáčení okolo svislé osy), dvěma třípolohovými přepínači, kterými se volí letové režimy a režimy inteligentního řízení orientace modelu a otočným ovladačem kamery. Vysílač je dodáván v Módu 2, ale můžete jej velmi jednoduše softwarově nastavit na mód 1. Vysílač má ovladač v ose plynu neutralizaci (tj. sám se vrací do středu), což je výhodné pro natáčení a focení. Knipl plynu je vybaven aretací, která umožní zafixovat knipl plynu v dolní poloze. Tato funkce je vynikající pro sestup modelu z velkých výšek. Rychlost klesání je omezena softwarově.
Vysílač je napájen z integrovaného Li-Pol akumulátoru, stav napětí je indikován 4 LED diodami. Nabíjení akumulátoru je řešeno přes Micro USB, které je umístěno na spodní straně vysílače.
Srdcem Phantomu 2 je inteligentní řídící jednotka NAZA-M V2, která může pracovat ve dvou režimech s automatickou stabilizací:
V režimu stabilizace polohy "Atti. Mode" řídící jednotka automaticky stabilizuje polohu multikoptéry ve všech osách; povely z RC soupravy slouží k uvedení modelu do pohybu v příslušné ose rychlostí úměrnou velikosti výchylky ovladače na vysílači, stabilitu modelu zajišťuje autopilot sám. Stabilizována je pouze poloha modelu, nikoliv zeměpisná pozice - pokud ovladače na vysílači vrátíte do středu, model stabilně poletí, ale není zaručeno, že bude viset nehybně na místě (aby setrvával na místě, musíte jej správným způsobem řídit - ale potřebné pohyby ovladačů na vysílači jsou jen velmi malé). Při ztrátě řídícího signálu z vysílače model přechází do základního fail-safe režimu - po krátké prodlevě ve visení automaticky přistane na místě, nad nímž se právě nachází. Toto je režim vhodný pro rekreační létání, kdy model vodíte jako "po drátech" ("fly-by-wire") - multikoptéra následuje vaše povely pro ovládání modelu, ale vlastní řízení má na starosti autopilot, který jen bere ohled na vaše přání letět např. doleva dopředu.
Tento režim je přístupný v pokročilém nastavení modelu - NAZAM.
V režimu GPS stabilizace polohy "GPS Atti. Mode" řídící jednotka automaticky stabilizuje multikoptéru ve všech osách; povely z RC soupravy slouží k uvedení modelu do pohybu v příslušné ose rychlostí úměrnou velikosti výchylky ovladače na vysílači, stabilitu modelu zajišťuje autopilot sám. Pro použití tohoto režimu je nutno mít nainstalovaný modul čidla GPS a kompasu (magnetometru) který dodává dodatečné údaje o zeměpisné pozici (délce, šířce, výšce) a kursu. Díky tomu je automaticky stabilizována nejen poloha modelu, ale i jeho zeměpisná pozice. Pokud ovladače na vysílači vrátíte do středu, model bude stabilně viset na místě. Při ztrátě řídícího signálu z vysílače se model po krátké prodlevě ve visení vrátí do okruhu 10 m od místa vzletu uloženého v paměti řídící jednotky a po prodlevě 15s ve visení automaticky přistane. Let zpět se odehraje ve výšce 20 m nebo vyšší - nachází-li se model v okamžiku aktivace fail-safe v nižší výšce, nejprve vystoupá do 20 m, a teprve poté zahájí návrat domů.
Toto je režim vhodný pro letecké snímkování, kdy automatická stabilizace pilotovi "uvolňuje ruce" pro další činnost nesouvisející přímo s řízením modelu (ovládání kamery) a jsou v maximální míře potlačeny povětrnostní vlivy.
Tato funkce je nastavena z výroby.
Režim automatického návratu domů - Go Home - lze nastavit i na pravý třípolohový vypínač a tak je kdykoliv během letu tuto funkci vyvolat.
Tato funkce je přístupná v pokročilém nastavení modelu - NAZAM.
V režimu GPS stabilizace je k dispozici i funkce inteligentního ovládání směru IOC - můžete volit režim "Course Lock", v němž příď modelu (a tím pádem i kamera) vždy míří v přednastaveném směru bez ohledu na to, kam letí model, nebo režim "Home Lock", v němž příď modelu stále míří ve směru přímky procházející místem vzletu a aktuální pozicí multikoptéry. Obojí můžete s výhodou využít při natáčení videa.
Tento režim je přístupný v pokročilém nastavení modelu - NAZAM.
Řídící jednotka samozřejmě hlídá napětí napájecího akumulátoru - na první úrovni vám dává intenzívním červeným blikáním LED indikátoru na vědomí, že je na čase přistát. Při dalším poklesu napětí na druhou úroveň model automaticky přistane.
Všechny tyto funkce jsou již naprogramovány a nastaveny ve výrobě, na vás zůstává jen velmi jednoduchá kalibrace kompasu. Zkušený pilot ale může - pokud chce - s pomocí obslužného softwaru pro řídící jednotku NAZA-M V2 (musí to být verze Phantom 2 v1.0 nebo vyšší) a osobního počítače nebo notebooku s operačním systémem Windows (XP, 7) připojeného prostřednictvím USB kabelu dolaďovat nastavení palubní elektroniky podobně, jako je to možné u autopilotu DJI NAZA-M. USB port najdete v přední části modelu v prostoru nad kamerou.
Spolu s modelem je dodáván profesionální 3-osý závěs DJI Zenmuse H3-3D, který patří mezi špičku v gimbalech určených pro kamery GoPro Hero3. Se svojí vysokou přesností, vysokou schopností stabilizovat, nízkou hmotnostní a funkcí Plug and Play je tento gimbal široce používán ve filmových a televizních produkcích, v reklamních studiích pro pořizování leteckých snímků a video záznamů. I při vysokých rychlostech dokáže gimbal stabilizovat kameru s vysokou přesností. Přesnost kontrolního úhlu je 0,08°, takže fotka, nebo video výstup je v nejvyšší kvalitě.
Závěs je určen pro kamery GoPro Hero3 a GoPro Hero3+, se kterými je plně kompatibilní a pomocí systémového konektoru je možné přenášet obraz z modelu na zem (pro tuto funkci je nutné model dovybavit FPV sadou, např Lightbridge).
Při použití kamery GoPro Hero3 doporučujeme NEPOUŽÍVAT WiFi této kamery pro přenos videa na chytrý telefon!
Rozdíly proti starší verzi (F306):
- Nové motory 2312-0906
- Nové vrtule 9,4x5"
- Nové regulátory V2
- Nový antistatický kompas
- Nový vysílač s vestavěným Li-Pol akumulátorem
- Ovládání náklonu kamery na boku vysílače
RC set obsahuje:- hotový model Phantom 2
- podvozek s modulem GPS/kompasu
- sedmikanálový vysílač 2.4 GHz
- profesionální závěs Zenmus H3-3D pro kamery GoPro Hero3
- sadu 4 párů vrtulí
- pohonný akumulátor Li-Po 3S 11,1V 5200 mAh
- síťový nabíječ LiPo
- šroubovák Philips
- USB kabel a český návod (originální anglický návod a obslužný software je ke stažení na webových stránkách DJI)
Na tento produkt je poskytována profesionální technická podpora, autorizovaný záruční i pozáruční servis a součástí balení je plnohodnotný český návod k použití.
Délka [mm] | 300 |
Průměr nosného rotoru [mm] | 203 |
Hmotnost (letová) [g] | 1300 |
Ovládané funkce | M(4),Kl,Kp,Vr |
Náročnost stavby | S0 |
Náročnost pilotáže | P1 |