Detailní popis
Multiplex má pro nás zase něco nového! Možná si řeknete, že XENO je tady už nějaký ten pátek, prostě "stará vesta" - ale podívejte se pozorněji! XENO můžete postavit jako svahový větroň nebo jej můžete motorizovat prostým "zacvaknutím" motorové gondoly se střídavým motorem se sklopnou vrtulí. Ve verzi "UNI" už ve stavebnici máte všechny díly draku (gondolu, náhon s ložiskem, motorové lože a sklopnou vrtuli), které pro elektrifikaci potřebujete. A nejen to - můžete zvolit motor menšího výkonu, s nímž je XENO normální motorový větroň schopný setrvale stoupat pod úhlem až 45°. Nebo motor o třídu výkonnější, který XENO promění v obratného akrobatického plnokrevníka schopného vertikálního stoupání!
XENO je při rozpětí 1245 mm už hezky velké, ale díky odnímatelným svislým ocasním plochám a uniIkátnímu středovénu "piánovému pantu" jej prostě přeložíte napůl a složíte do elegantní brašny, kterou Multiplex rovněž nabízí.
XENO ocení každý pilot, který dává přednost rychlejším, obratnějším a divočejším modelům menších rozměrů, má rád svahové létání a má aspoń tříkanálovou RC soupravu vybavenou mixem pro lelevony. XENO může létat jako klasický větroň na svahu i jako motorový větroň nebo nadupané akrobatické samokřídlo. XENO může díky kompaktnímu tvaru a takřka nezničitelnému pěnovému ELAPORu posloužit i jako model pro začátečníka - ale doopravdy si jej užije každý, kdo již zvládá pilotáž motorového modelu s křidélky a umí zalétnout základní akrobatické obraty.
Všechny hlavní části modelu jsou zhotoveny vstřikovým lisováním do negativních forem z vysoce odolné pěnové hmoty ELAPOR. Křídlo uprostřed spojené "pianovým pantem" s elegantními odnímatelnými svislými ocasními plochami má hlavní nosník z uhlíkového kompozitu. Šachty pro serva elevonů a kanály pro jejich kabely jsou již vylisovány, takže dokončení křídla je hračkou. Trupová gondola sestává ze dvou plastových výlisků spojených čepem ve stylu "pianového pantu" tvořicích pevnou "vaničku" pro RC vybavení a popř. pohonnou jednotku. Nasunutím krytu kabiny se křídlo zajistí v napřímené letové poloze.
Stavebnice obsahuje: díly draku pro model větroně i elektroletu: výlisky polovin křídla a svislých ocasních ploch z ELAPORu, kompozitové nosníky křídla, plastové výlisky přídě trupové gondoly, krytu kabiny v provedení větroň, drobné díly, páky, táhla a další příslušenství pro stavbu, kryt kabiny "elektra", lože motoru, motor 2830/1100,vrtulový kužel se sklopnými listy 8x5", regulátor BL20, LiPo baterii 950/3S, 2x servo HS 85MG arch samolepek a podrobný obrázkový návod.
VIDEO
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] |
1245 |
Hmotnost [g] |
550 - 690 |
Plocha křídla [dm2] |
32 |
Ovládané funkce |
M,E(2) |
Náročnost stavby |
S1 |
Náročnost pilotáže |
P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení (elektrolet):
|
Základní RAY |
Základní AXI |
Tuning RAY |
Tuning AXI |
Motor |
RAY G2 C2830-1300 |
AXI 2212/20 |
RAY C2836/08 |
AXI 2217/12 |
Regulátor |
RAY R-20B |
RAY R-20B |
RAY R-30B |
FOXY R-30B |
Akumulátor |
RAY G3 11,1 V 1200 mAh |
RAY G3 11,1 V 1200 mAh |
FOXY G2 11,1 V 1000 mAh |
FOXY G2 11,1 V 1000 mAh |
Kužel |
*MPX #73 3504 |
*MPX #73 3504 |
*MPX #73 3504 |
*MPX #73 3504 |
Listy |
*8x5" |
*8x5" - 9x5" |
9x6" |
9x5" |
Serva |
2x HS-82MG |
RC souprava |
min. 3 kanály, mix elevony |
*Součást sady stavebnice "UNI" |
Doporučený pohon a RC vybavení (větroň):
|
Větroň |
Akumulátor |
4,8 V RAY Long AA |
Serva |
2x HS-82MG |
RC souprava |
min. 4 kanály, raději 5-kanálů počítačová |