Detailní popis

Douglas A-26 Invader vznikl jako výkonnější následovník úspěšného A-20 Havoc (u RAF Boston) – dvoumotorový lehký bombardovací a bitevní stroj. Po odstranění počátečních potíží (piloti si stěžovali na velmi omezený výhled z kabiny nedostatečný pro operace v nízkých výškách) začaly Invadery nahrazovat A-20 Havoc i B-26 Marauder na pacifickém i evropském bojišti. A byly v tom tak úspěšné, že po roce 1948 po úplném vyřazení Marauderů převzaly u USAF jejich označení B-26 (nebo RB-26 pro průzkumné verze). Invadery se vyráběly ve dvou základních verzích: „B“ s „plechovou“ přídí se šesti a později osmi 12,7 mm kulomety (ale zkoušely se i 20 mm nebo 37 mm kanóny a dokonce 75 mm houfnice) a „C“ se „skleněnou“ přídí se stanovištěm bombometčíka/navigátora se zaměřovačem Norden. Invadery sloužily s úspěchem v Korejské válce a do roku 1964 dokonce i ve Vietnamu, kdy letité, ale stále intenzívně nasazované stroje byly vyřazeny kvůli únavovým trhlinám.

Polomaketa amerického bitevního a lehkého bombardovacího letounu pro pohon dvěma dvoudobými motory 7,5-8,5 ccm nebo střídavými elektromotory třídy FOXY C3520 napájenými ze 4S LiPo akumulátorů. Trup modelu je klasické celobalsové konstrukce; horní část trupu s krytem kabiny je odnímatelná pro snadný přístup k palubní elektronice. Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem (poloviny se nasouvají z boku na duralovou trubkovou spojku) je rovněž klasické konstrukce s torzní skříní. Křidélka a vztlakové klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy. Motorové kryty jsou laminátové. Ocasní plochy jsou klasické celobalsové. Celý model je potažen nažehlovací fólií Oracover. Podvozek je tříkolový příďový, pneumatický zatahovací s odpruženými nohami.

Stavebnice obsahuje: nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkané laminátové motorové kryty, 2 plastová motorová lože pro spalovací motory, sadu drobného příslušenství, pneumatický zatahovací podvozek s odpruženými nohami, kola a podrobný obrázkový návod.



Upozornění

Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů

Rozpětí [mm]2300
Délka [mm]1664
Hmotnost [g]7000 - 8000
Plocha křídla [dm2]61.4
Ovládané funkceS,V,K(2),M(2),P,F(2)
Náročnost stavbyS2,S3
Náročnost pilotážeP3

Doporučený pohon a RC vybavení:

ASP InvaderO.S. Invader
Motor2x ASP S-46A2x OS MAX 46AX II
Vrtule2x MA11x5"2x MA11x6“
Nádrž (ml)2x 250-3002x 250-300
Serva6x HS-645MG (S, V, K, F) 3x HS-422 (M, P)
Serva "Wide Voltage"6x D645MW (S, V, K, F), 3x D485HW (M, P)
RC soupravamin. 9 kanálů počítačová

Doporučený pohon a RC vybavení elektrolet:

Motor2x FOXY C3520-880
Vrtule2x APC 13x6,5E
Regulátor2x FOXY R-65SB combo
Akumulátor2x FOXY G2 14,8V 5000 mAh
Serva6x HS-645MG (S, V, K, F) 1x HS-82MG (P)
Serva "Wide Voltage"6x D645MW (S, V, K, F), 3x D485HW (M, P)
RC soupravamin. 9 kanálů počítačová

Příslušenství

TOP

BD CORTEXpro - stabilizační jednotka

dostupné
Kód: BD96022
8290,-Kč

TOP

BD CORTEX - stabilizační jednotka

dostupné
Kód: BD94947
7190,-Kč

Náhradní díly

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Přečíst si víc. Další informace