Detailní popis
Deska cykliky CCPM ovládaná elektronicky mixovanými servy, flybarless „bezpádlová" rotorová hlava s 3G tříosým gyroskopickým systémem namísto obvyklého mechanického stabilizátoru a gyra stabilizujícího vrtulník okolo svislé osy, výkonný střídavý motor a elektronický regulátor otáček s funkcí governoru, inteligentní řídící jednotka umožňující fungování v režimu se stabilizací náklonu vhodném pro vrtulníkové začátečníky stejně jako v 3D režimu pro divokou akrobacii bez hranic - to vše najdete u mikrovrtulníku M1 EVO s nosným rotorem o průměru 290 mm!
Podívejme se blíže na tenhle nejnovější skvost z konstrukčních kanceláří OMP Hobby. Základ konstrukce trupu tvoří duralové motorové lože a pouzdro hlavní hřídele s připojenými uhlíkovými bočnicemi a příčkami, plastovým lyžinovým podvozkem a ocasním nosníkem z profilované duralové trubky s uhlíkovým svislým stabilizátorem. V rámu je uložen střídavý elektromotor Sunnysky® R23-2 s rotačním pláštěm pohánějící přímo, bez obvyklých převodů, nosný rotor (Direct Drive). Stejně tak vyrovnávací rotor pohání přímo miniaturní střídavý motor Sunnysky® R08-2. Díky tomu je celá mechanika maximálně zjednodušena, odpadají potíže s drhnoucími smykátky, očesanými převody nebo prokluzujícími náhony.
Robustní 3 mm hlavní hřídel je uložena v kuličkových ložiscích. Deska cykliky je duralová stejně jako rotorová hlava s unašeči listů. Díky 3G flybarless systému a elektronickému CCPM je rotorová hlava velmi jednoduchá. Unašeče listů nosného rotoru jsou nádhernou miniaturou unašečů „velkých" RC vrtulníků - se všemi těmi kuličkovými ložisky a tlumícími vložkami!
Elektroniku vrtulníku tvoří inteligentní řídící jednotka s integrovanou 3G flybarless řídící jednotkou, elektronickým regulátorem otáček s funkcí governoru a tři digitální pikoserva DS2045 s kovovými převody ovládající CCPM (120°) mixovanou desku cykliky. Pro řízení vrtulníku budete potřebovat aspoň šestikanálovou RC soupravu s miniaturním přijímačem s S.BUS portem (nebo také DSM/DSMX). Pro obyčejné poletování nemusí být vysílač ani počítačový (všechny potřebné mixy obstarává řídící jednotka), stačí jen 4 kanály „na kniplech“ a pátý kanál s dvoupolohovým přepínačem pro přepínání režimů řídící jednotky se stabilizací a 3D. Samozřejmě, pro plnohodnotné klasické a 3D létání je třeba počítačový vysílač s nastavitelnými 2-3 letovými režimy s aspoň pětibodovými křivkami kolektivu pro visení a akrobacii a dalším režimem pro autorotaci.
Snadno snímatelná sportovní kabina je tvořena velmi lehkým výliskem z odolného plastu - volit můžete ze tří barevných schémat zaručujících dobrou viditelnost a „čitelnost“ polohy vrtulníku ve vzduchu. Pro napájení vrtulníku slouží dvoučlánkový LiPo akumulátor 7,4 V 350 mAh se zatížitelností 50C (s konektorem JST-XH) uložený na spodní straně trupu. Zajistí vám až 9 minut prostého poletování nebo až 4 minuty agresívní 3D akrobacie.
Vrtulník je dodáván kompletně sestavený s přednastavenou řídící jednotkou, takže stačí vrtulník vybalit, připojit váš S.BUS kompatibilní přijímač, nabít pohonný akumulátor, podle podrobného návodu s názornými obrázky nastavit váš vysílač, zkontrolovat všechny funkce vrtulníku - a můžete vzlétnout!
M1 EVO je plnohodnotný 3D vrtulník s ovládaným kolektivem - a jako takový předpokládá a vyžaduje odpovídající pilotní zkušenosti. Není to „dron“, u kterého jen přidáte plyn, vzlétne a visí „jako přibitý“ bez zásahů do řízení. M1 EVO si naplno vychutnají středně pokročilí až pokročilí piloti, kteří již mají zkušenosti s létáním s vrtulníky s ovládaným kolektivem („šestikanálovými“). Nicméně, s dostatečnou dávkou vytrvalosti, pokory, předchozím pilným tréninkem na počítačovém RC simulátoru, pod dohledem zkušeného pilota a s využitím stabilizovaného režimu se do létání s M1 EVO může pustit i začínající vrtulníkář.
ARF set vrtulníku obsahuje: 100% sestavený a k letu připravený model M1 EVO, pohonný akumulátor LiPo 7,4 V 350 mAh 50C, imbusový šroubovák, plochý klíč, nabíjecí kabel, pevnou krabici z pěnového EPP s odklopným víkem pro bezpečné přepravování a skladování modelu, návod k obsluze modelu a nastavování řídící jednotky.
Průměr nosného rotoru [mm] | 290 |
Průměr vyrovnávacího rotoru [mm] | 46 |
Délka trupu [mm] | 292 |
Šířka [mm] | 54 |
Výška [mm] | 88 |
Hmotnost [g] | 118 |
Ovládané funkce | M,Kl,Ko,Kp,Vr,Gyro |
Náročnost stavby | S0 |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |